16-11-2010

Vooral niet f#cken met mensen

Ik bereid me langzaam, maar vooral goed, voor op eventuele sales of leads die voort kunnen komen uit de nieuwe blog die binnenkort online gaat. Vraag ik mezelf: "Vinden mensen het niet lastig als ze met een product worden geconfronteerd om te kopen?"

Ik ben erachter gekomen dat dat helemaal niet lastig is of hoeft te zijn. Het gaat namelijk om iets anders. Mensen begrijpen immers dat je uiteindelijk iets aanbiedt. Waar het om gaat is dat je mensen niet lastig valt. 


Hence, waar moet ik aan denken:

  • Bied datgene aan wat het beste aansluit, niet wat het meeste geld genereert
  • Ben echt
  • Eerlijk en to the point
  • Wees boeiend en / of vernieuwend
  • Probeer lezers niet te foppen
  • Val ze niet lastig met pop-ups of moeilijke banners die content overlappen
  • Geen agressieve manier van producten aanbieden dus
  • Laat ze met rust en verzorg authentieke content waar ze iets aan hebben
  • Bied iets aan waar lezers beter van kunnen worden
  • Denk ook aan de 1001 andere 'dingetjes' 

ShareThis