10-12-2008

Marketing tools 2009,0

Het 'gebruik' van andere culturen kan een gezellige controverse teweeg brengen. Vooral met de huidige verhoudingen her en der op deze aardkloot.

Het voordeel hiervan is dat je er als marketeer op in kunt spelen. Ga naar de uithoeken van deze wereld, neem een stelling, creëer een spanningsveld en maak iets los bij de potentiële consument. Zo ook bij een initiatief van Burger King, de Whopper Virgins, hierbij wordt de hamburgertest gedaan door mensen (ver weg van alles) die nog nooit een hamburger hebben gegeten. Welke is het lekkerste dus?

Om een merk / product neer te zetten is het daarom belangrijk om iets te doen wat 'anders' is. Daarnaast is enig controverse of (sterke) opinie eigenlijk wel wenselijk. Mensen kunnen zich identificeren met iemand of een bedrijf wat stelling neemt. De vuist op tafel kan geen kwaad.

Alle Nike marketeers op naar het Midden Oosten dus. Een verborgen camera voor een Palestijns kind en maar afwachten hoeveel stokslagen van Joodse kolonisten er deze keer niet worden geïncasseerd door de nieuwste hardloopschoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ShareThis