26-10-2010

Slechte service belabberde communicatie

Ik was er zo klaar mee dat ik er niets meer over wilde schrijven. Totdat ik het artikel van Youp van het Hek las over de klantenservice van T-Mobile en de reactie op Dutchcowboys. Ik had namelijk een probleem met het manchet (de rubberen kraag om de rand) van mijn Luxor wasmachine. Nodig? Een nieuwe en dat was 4 weken geleden.

Producten van Luxor waren in eerste instantie niet te vinden op het Internet. Dit specifieke onderdeel ook niet bij andere zaken, moest van Luxor zijn. Telefoonnummer van Luxor ook nergens te vinden. Dan maar bellen met de winkel waar deze is gekocht. Zij gaven mij een tip dat er een telefoonnummer stond op de gebruiksaanwijzing van de wasmachine (die had ik toevallig bovenop de wasmachine liggen). Gebeld en de vrouw die opnam gaf me een nieuw telefoonnummer. Weer gebeld en toen kreeg ik een e-mail adres. Hier kon ik mijn probleem omschrijven en toelichten. Apart? Ja. In mijn mail uitgelegd wat het probleem was. Weekje gewacht op een reactie, maar die kwam er niet. Toen maar weer op zoek naar een telefoonnummer wat ik kon afleiden van het e-mail adres (vriendelijk bedankt Google). Gebeld naar het bedrijf Sertronics, nog een keer gebeld en toen kreeg ik iemand aan de lijn die mij een prijsopgave zou sturen van het onderdeel via de mail. En dat voor iets wat andere aanbieders gewoon en in groten getale online aanbieden voor een paar tientjes.

Vier dagen later een mailtje met de prijs, daarna weer een mailtje met de prijs van de verzendingskosten. Beide bevestigd en betaalt (lekker handig twee keer een betaling) aan het bedrijf Sertronics wat, volgens hun homepage, After Sales Service biedt. Service dus. Eindelijk. Gelijk via de mail gevraagd of het eigenlijk wel te doen was om zo'n manchet erin te krijgen. Ik ben immers meer van de computer en niet bijzonder handig zoals mijn pa dat bijvoorbeeld wel is. Geen reactie op mijn vraag.

Twee weken gewacht, maar weer geen reactie. Weer gebeld en toen bleek dat het onderdeel onderweg was. Yess! Eindelijk weer eens wasje draaien, dat ik daar nog eens blij om zou zijn. Gelijk nog even gevraagd of het makkelijk te bevestigen was en daar werd ook nog eens positief op geantwoord. "Ja, spreekt voor zich kan niet fout gaan."

Diezelfde middag kwam eindelijk het manchet. Ik gelijk aan de slag. Startte rond de klok van 13:00 en om 17:00 heb ik het opgegeven. Het was onmogelijk en er was geen enkele vorm van informatie bijgeleverd over hoe je zo'n ding nu eigenlijk moest bevestigen. Ik moest op den duur mijn woede en onbegrip kwijt en belde moeders om te kalmeren. Gelijk werd besloten dat de hulp uit Eindhoven moest komen. Mijn pa dus, die alles kan maken. En als ik zeg alles, dan is het alles! De dag erna, onze vrije zaterdag, heb ik nog een dikke vier uur(!) samen met mijn pa aan dat ding gewerkt. Vooral de tip via Klusidee van het 'Wasmannetje' was een welkome aanvulling. Maar zelfs met mijn vader duurde het nog vier uur. Iemand die hele huizen bouwt van electro tot de eerste steen. Ik kan me voorstellen dat er genoeg gezinnen zijn die niet zo iemand in hun midden hebben. Not to mention alleenstaande moeders.

Kortom: het enige positieve van de slechte service en belabberde communicatie van Luxor en Sertronics was dat ik na de ellende een potje bier met mijn pa heb gedronken. Verder zal ik nooit weer een Luxor product kopen en raad ik elk bedrijf af om Sertronics in te zetten als intermediair voor de after sales service.    

ShareThis