11-02-2009

Compensatiefonds


Duurzaam toerisme?

Duurzaamheid. Bah, ik zou willen dat het geen imago issue of trend was, maar gewoon iets wat normaal is. Zuinig is onbetaalbaar en goedkoop is duur. Anders denken dus. Hummer gaat hopelijk falliet en iedereen die er een rijdt mag bij ons geen reis boeken.

Bedrijf --> politiek --> cosument --> complex zooitje. Consument weet van niks; laatste en meest manipuleerbare schakel. Moeilijk verhaal.

Monorojo is afgestudeerd als International consultant in tourism met als specialisme Sustainable tourism. Verschillende 'duurzame' producten bedacht en nog op de plank liggen zelfs.


Het moet volgens ons een combinatie zijn van de werkelijkheid van de wereld (maatschappij) en de ideologie van duurzaamheid.

Om een (nu al) te lang verhaal kort en iets concreter te maken:

Via onze feestreizen naar San Fermin (ride the bull) en de Octoberfesten (pullen bier) betaalt iedere deelnemer een consuming compensatie van €2,00. Dit veel te lage bedrag gaat direct naar een project in Nepal. Blue Sheep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ShareThis