24-05-2011

Captain Morgan, Bacardi of Santa Teresa


Vorige week werd bekend gemaakt dat Bacardi (640.000 fans) een nieuwe campagne lanceert en nu komt Captain Morgan (684.000 fans) met een nieuw spotje ter ere van de 60e verjaardag van Captain Morgan (die echt heeft geleefd). Ik ben overigens niet onder de indruk van het filmpje - had wat mij betreft meer in gezeten. 

Wat is dat toch met biermerken (Fosters, Tuborg, Carlsberg) en rum waarvan de minst lekkere altijd de beste exportproducten zijn? Cheap stuff dus meer geld voor marketing en dus meer sales?

In onze rumtest zijn de beste rummetjes de meest onbekende. Kan het daarom misschien ook liggen aan het gebrek aan kennis van de consument? Gebrek aan kennis over in dit geval rum, gebrek aan vermogen om kritisch te kijken naar what are the options, gebrek aan smaak, of is het een overvloed aan indoctrinatie waardoor men aan de bar een baco besteld i.p.v. een rum cola?

Even over bomen onder het genot van een Santa Teresa 1796 (980 fans).  


ShareThis